معرفی بهترین های وب ایران

معرفی جدیدترین و بهترین های وب ایران و جهان

معرفی بهترین های وب ایران

معرفی جدیدترین و بهترین های وب ایران و جهان

معرفی جدیدترین و بهترین های وب ایران و جهان

کلمات کلیدی

تقویم رومیزی 99

دکتر مهدی خلیل مقدم

کسب درآمد نجومی – به روش رونالدو

خرید تقویم رومیزی

تقویم رومیزی

زندگینامه دکتر مهدی خلیل مقدم

درباره دکتر مهدی خلیل مقدم

خرید اینترنتی بهترین برندهای ایرانی و خارجی

تجربیات علمی و عملی مهدی خلیل مقدم

مهدی خلیل مقدم

دکتر مهدی خلیل مقدم جراح زیبایی

خلیل مقدم

محصولات خانگی اقساطی

تمامی محصولات با لیبل ضمانت حافظه پرداز دارای گارانتی مادام العمر

گرمسیری

کولر گازی دوو – اینورتر

کمپرسور اینورتر و کمپرسور T3

دل های مختلف کولر گازی T3 مناسب مناطق گرمسیری

Wash In Wash مدل SWM-842

یخچال ساید بای ساید دوو سری فرشلند مدل پارامو DES-2915MW

اسپرسوساز و کاپوچینو دلونگی مدل EC850M

خرید ادکلن ماه تولد – عطر مخصوص ماه تولد

جارو برقی مدل فوتون – Fotun

بیست تو بیست مرکز عطر و ادکلن

یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در ایران اسنوا

پیش فروش لوازم خانگی اسنوا

فروش اقساطی یخچال در تبریز

فروش اقساطی لوازم خانگی بوش

فروش اقساطی لوازم خانگی بدون ضامن

فروش اقساطی لوازم خانگی با سفته

پیوندها
  • ۰
  • ۰

نکات مهم در خرید کولرگازی

نویسنده

پنج‌شنبه 2 آوریل 20 | 15:44

انواع کولرهای گازی  در بازار کدامند؟

نکات مهم در خرید کولرگازی

همیشه در روزهای نزدیک به فصل تابستان مصرف کنندگان چه در خانه و چه در محل کار خود به فکر راه اندازی کولرهای خود هستند. در این میان برای کسانی که می خواهند یک کولرگازی مناسب برای خود خریداری نمایند این سوال پیش می آید که  آیا این کولر گازی انتخاب شده دارای کیفیت مناسبی هست؟ یا می تواند برای مدت زمانی طولانی کار کند؟ و دیگر سوالات مشابه به آن.

نکات مهم در خرید کولرگازی

به همین جهت گروه ارتباطات بازار انتخاب کلیک تصمیم به بررسی و ارائه نکات کاربردی مهم در هنگام خرید کولرگازی به مصرف کنندگان خود می باشد.

کولر گازی چیست؟

کولرهای گازی شامل گاز مخصوصی هستند که این گاز توسط کمپرسور به مایع تبدیل شده و به صفحه های دستگاه میرسید. پس از جریان یافتن این گاز منقبض شده بر روی صفحه ها ، دمای محیط را که دارای درجه حرارت بالایی است جذب کرده و بر اثر دمای دریافتی مایع موجود به گاز اولیه تبدیل خواهد شد. این کار تا زمانی که تمام گرمای موجود در محیط گرفته شود، ادامه خواهد یافت. با توجه به اینکه اگر کمپرسور در زمانی طولانی مشغول به فعالیت باشد، ممکن است اسیب جدی ببیند، باید مساحت فضایی که کولر گازی در ان قرار میگیرد متناسب با ظرفیت کولر گازی باشد.

به طور کلی کولرهای گازی به سه دسته بندی بزرگ تقسیم می‌شوند: کولر اسپلیت، کولر پنجره‌ای و کولرهای ایستاده. این مدل ها جز کاربردی ترین کولرهای موجود در بازار است که در مصارف خانگی و اداری از آن استفاده می شود.

جالب است بدانید هریک از این کولرهای گازی دارای ویژگی های خاص خود می باشند که می تواند شما را برای رفع نیاز خود ترقیب نماید.

 

انواع کولرهای گازی  در بازار کدامند؟

 

الف) کولر گازی پنجره‌ای

، در واقع یک کولرکامل است که دارای تمامی امکانات، برق کشی و .. است. شما می توانید پس از خرید این نوع از کولرهای گازی تنها با متصل کردن آن به برق از عملکرد آن لذت ببرید.

قیمت پایین و قدرت خنک‌کنندگی زیاد، از مزیت‌های اصلی این کولرها است و وزن زیاد و مصرف برق به‌شدت بالا در کنار ایجاد سروصدا، نقاط ضعف کولرهای پنجره‌ای به شمار می‌روند.

کولرکامل

ب) کولر اسپلیت :

دومین نوع از کولرهای گازی پرطرفدار است، این کولرهای اسپیلت از دو تکه‌ی داخلی و بیرونی تشکیل شده‌اند که برای اتصال این تکه‌ها به یکدیگر ( یونیت ها ) باید از لوله‌های مسی انتقال حرارت استفاده شود.

نصب لوله های مسی و راه اندازی این کولرهای اسپلیت معمولا نیازمند یک نصاب حرفه ای است.

همچنین سازندگان کولرهای اسپلیت معمولا مشخص می‌کنند(که) حداکثر فاصله‌ی مابین پنل و موتور که به وسیله‌ی لوله‌های مسی به هم وصل می‌شوند، باید چقدر باشد. دقت کنید اگر امکان نصب موتور در فاصله‌ی بین ۵ تا ۱۰ متری پنل را ندارید یا از فکر کولر اسپلیت بیرون بیایید یا حتما کولری بخرید که در ساختمان شما جوابگو باشد.

 کولرهای اسپلیت قیمت بیشتری در مقایسه با کولرهای پنجره‌ای دارند؛ اما مصرف برق‌شان به‌مراتب کمتر است و در درازمدت ‌صرفه‌‌ی اقتصادی خود را نشان می‌دهند. این را هم در نظر داشته‌ باشید که اکثر کولرهای اسپلیت دارای چرخه‌ی معکوس هستند و می‌توانند در فصل سرد برای گرمادهی مورد استفاده قرار بگیرند. به این کولرها، «کولر سرد و گرم» هم گفته می‌شود که درست یا غلط بودن انتخاب آن‌را به عهده‌ی خودتان می‌گذاریم.

ج) کولرهای ایستاده:

معمولا از این کولرها یا در مصارف صنعتی استفاده می‌شود یا مصارف خانگی بسیار خاص. مصارف صنعتی شامل مکان‌های عمومی پر رفت ‌وآمد (پایانه‌های مسافربری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مساجد و…) می‌شوند. آن دسته از کاربرانی که امکان نصب کولر پنجره‌ای ندارند یا به دلیل مستاجر بودن، اجازه‌ی دخل و تصرف در دیوار منزل مسکونی را ندارند هم ممکن است به‌ناچار به سمت این کولرها سوق داده شوند.

قدرت خنک کنندگی یا ظرفیت کولرگازی چیست؟

معمولا انتخاب ظرفیت مناسب در هنگام خرید یک کولرگازی هوشمندانه است، زیرا در دو حالت ظرفیت بالا و ظرفیت پایین در مقابل مساحتی خاص میزان فعالیت کولر شما اسیب رسان خواهد بود و دما و رطوبت موجود در محیط در حد ایدآل تامین نمیشود. از این رو باید در کنار نوع کمپرسور به کار رفته، ظرفیت کولر گازی و کمپرسور نیز مناسب باشد. این میزان ظرفیت با واحد BTU سنجیده میشود.

ویژگی های مهم در کولرگازی مناسب چیست؟

  • کمپرسور
  • متراژ محیط مورد نظر و ظرفیت مورد نیاز
  • بازده انرژی کولرگازی و مجهز بودن به کیت اینورتر
  • تعداد پنجره ها محیط
  • قیمت محصول
  • صدا
  • نگهداری و تمیزکردن
  • امکانات ویژه و میزان پرتاب باد
  • خدمات پس از فروش
  • برند و مارک تجاری

کمپرسور کولرگازی چیست؟

در واقع کولرهای گازی موجود در بازار، در انواع مختلف و با سه نوع کمپرسور معروف روتاری، کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرال به مصرف کنندگان عرضه میگردد.

کمپرسور روتاری از نظر میزان مصرف انرژی نسبت به پیستونی کم مصرف تر می باشد. کمپرسور اسکرال نیز نسبت به دو نوع دیگر بسیار کم مصرف تر می باشد اما دارای قیمت بالاتری است.

 

BTU  چیست ؟

BTU مخفف BRITISH THERMAL UNITE است. BTU مانند ژول و کالری واحد انرژی و به صورت مضربی از 1000 است و برای اندازه گیری انرژی گرمایی (حرارتی) استفاده می شود. محاسبه بار سرمایشی BTU به عوامل مختلفی مانند مساحت و حجم فضای مورد نظر ، وضعیت عایق کاری در و پنجره ، دیوار ساختمان و دمای مطلوب مورد نیاز بستگی دارد.

در کولر های گازی (اسپلیت ها) میزان سرمای وارد شده در محیط بر حسب بی تی یو محاسبه می گردد. یعنی هرچقدر بی تی یو بالاتر باشد میزان سرمای وارد شده بیش تر است.

چگونه ظرفیت مورد نیاز خود را برای خرید کولرگازی تشخیص دهیم؟

  • ابتدا مساحت تقریبی محیطی که کولر گازی در آن قرار خواهد گرفت را محاسبه کنید و سپس در ارتفاع آن ضرب نمایید. (مثلا اتاق 3*4 با ارتفاع 3 مترمربع برابر می شود با 30 مترمکعب)
  • شما می توانید برای محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز جهت نصب در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع از متراژ ساختمان حدود 400 تا 600 (BTU) و در طبقاتی که بالای ان ها پشت بام است بدلیل تابش خورشید بر سقف و گرم شدن دیوار و سقف ، به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر بگیرید. (بطور مثال برای یک اتاق 12 متری اسپلیت 9000 و برای سالن 40 متری اسپلیت 24000 می تواند مناسب باشد).
  • اگر محیط خانه نورگیر نباشد، ۱۰% از ظرفیت را کم کنید.
  • اگر محیط خانه آفتاب گیر باشد، ظرفیت را ۱۰% افزایش دهید.
  • اگر بیش از دو نفر در خانه ساکن هستند، به ازای هر نفر ۶۰۰BTU به مقدار آن اضافه کنید.
  • اگر محیط مورد نظر آشپزخانه باشد، ظرفیت را ۴۰۰۰BTU افزایش دهید.

شرایط موثر در انتخاب ظرفیت کولرگازی:

شرایط موثر در انتخاب ظرفیت کولرگازی:

  • لازم به ذکر است که برای شهر تهران به صورت معمول برای هر 30 متر مربع یک تن تبرید در نظر گرفته می شود که برابر با 1000 بی تی یو بر ساعت است .
  • در حالت کلی می توان گفت در ایدال ترین شرایط یا محیط عایق برای هر ۴۶ متر مربع ۱۲۰۰ BTU ظرفیت مورد نیاز است.
  • برای فضاهایی که در بالاترین طبقه و یا پایین ترین طبقه و یا در مجاورت آشپزخانه قرار دارند 4000 بی تی یو اضافه میشود.

بازده بالای انرژی در کولر گازی چیست؟

از ویژگی های کولر گازی خوب ، کارایی مناسب آن است که با واحد EER بیان می شود.  EER نسبت ظرفیت سرمایش دستگاه به میزان مصرف برق آن تعریف کرده اند. ظرفیت سرمایش دستگاه را با واحد BTU بر ساعت بیان میکنند. میزان مصرف برق نیز با واحد وات اندازه گیری می شود.

هر چه EER یک کولر گازی بالاتر باشد، بازدهی آن کولر بالاتر خواهد بود. اگر EER یک کولر گازی یک واحد بالاتر رود، میزان صرفه جویی در مصرف برق ۱۰% افزایش می یابد. این افزایش بازدهی به معنای مصرف برق کمتر و در نتیجه کاهش هزینه هاست.

علاوه بر هزینه اولیه ای که بابت خرید کولر گازی می پردازید، هزینه های تعمیر و نگهداری و همچنین هزینه هایی که مربوط به حین استفاده از کولر گازی می باشد را نیز بایستی پرداخت کنید. از جمله هزینه های جانبی کولرهای گازی شارژ دوره ای آن محسوب می شود. همچنین از مهم ترین و اصلی ترین هزینه های حین استفاده از کولر گازی اسپلیت، هزینه میزان برق مصرفی آن می باشد.

گاهی در بلند مدت برخی از این هزینه ها به چشم نمی آیند ولی برخی دیگر اگر انتخاب مناسب و درستی نداشته باشیم بسیار چشم گیر و موثر می باشد. میزان برق مصرفی دستگاه از این قبیل از هزینه ها می باشد. ناگفته نماند که همه این هزینه ها در واقع به فرهنگ استفاده و شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

یکی از راهکارهای ستودنی و هوشمند مهندسان برای کاهش مصرف انرژی بهره گیری از تکنولوژی اینورتر است که منافع آن هم به نفع مصرف کننده دستگاه و هم به نفع کل جامعه می باشد.

تکنولوژی اینوتر می‌تواند مصرف برق دستگاه را تا ۶۰درصد کم‌تر کند، پس به‌راحتی در کم‌تر از یک‌ سال، ما به‌ تفاوت قیمتی آن با نمونه بدون اینورتر و از روی قبض برق شما پرداخت خواهد شد!

اینورتر چیست؟

عملکرد این مدل از موتورها ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید! در کولرهای با موتور معمولی، وقتی بر فرض دمای محیط به حد مناسب (مثلا ۲۳ درجه) می‌رسد، موتور خاموش شده و زمانی‌که دما بالا می‌رود، دوباره روشن گشته و آغاز به‌کار می‌کند، اما در مدل اینورتر، موتور کامل خاموش نمی‌شود بلکه با دور خیلی پایین کارش را ادامه می‌دهد. این امر سبب می‌گردد تا برای استارت مجدد، نیاز به انرژی خیلی کم‌تری باشد و همین تفاوت سطح انرژی از آغاز به کار کامل تا دور بالاتر موتور سبب ساز اصلی همان اختلاف قیمت بسیار زیاد در قبض برق است.

 

تعداد پنچره ها چه تاثیری در عملکرد و خرید یک کولرگازی دارد؟

از ویژگی های کولر گازی خوب ، هماهنگی با هندسه و کیفیت هوای محیط منزل است. پنجره های موجود در محیط مورد نظر، نورگیر بودن آن ها، دو جداره و یا تک جداره بودن عایق بندی، داشتن و یا نداشتن پرده روی انتخاب کولر گازی تاثیر دارد. این ویژگی ها را با کارشناسان فروش وب سایت انتخاب کلیک کولر گازی در میان بگذارید تا آن ها بهترین گزینه را به شما پیشنهاد کنند.

قیمت محصول:

بسیاری از فروشگاه های تاسیسات برودتی در فصول سرد سال جشنواره تخفیف برگزار می کنند. اگر کولر گازی مناسبی را در زمستان خریداری کنید، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر خواهد بود.

موتور برخی کولرهای گازی برای مناطق جغرافیایی خاصی ساخته شده اند. مثلا برخی از آنها ویژه مناطق گرم ومرطوب هستند که قیمت بالاتری دارند، مانند کولرهای گازی با کمپرسور پیستونی تروپیکال. اگر در مناطق سردسیر و خشک زندگی می کنید، این نکته را در نظر بگیرید تا دچار ضرر مالی نشوید.

توجه داشته باشید که همیشه انتخاب یک مارک مشهور همه چیز نیست. همچنین پرداخت پول زیاد هم ملاک نیست، مهم این است که کولر گازی خوبی بخرید.

کولر های گازی که به صورت قاچاق وارد شده اند، سریال ساخت دستگاه با تیغ از روی کارتون بریده شده ویا مخدوش است و فاقد گارانتی هستند، البته که کمی ارزانتر اند ولی خرید آن ها یعنی ریختن پول در جوی آب! پس از ویژگی های کولر گازی خوب ، داشتن ضمانتنامه است.

برخی از کولرهای گازی علاوه بر سرمایش، گرمایش نیز ایجاد می کنند. قیمت این نوع از کولرهای دو منظوره بیشتر از کولرهای تک منظوره است. اگر تمایل دارید در فصل های سرد سال از گرمایش این کولرهای گازی استفاده کنید، می توانید از کولرهای گازی دو منظوره استفاده کنید.

هزینه های پنهان بعد از خرید کولرگازی را در نظر داشته باشید. نصب اکثر کولرهای گازی رایگان است ولی هزینه هایی مانند لوله کشی، آهنگری و … برعهده خریدار است.

گاهی از مواقع قیمت قطعات یدک و دستمزد خدمات بعد از فروش شرکت ها، از خود کولر گازی خریداری شده بیشتر است.

کم صدا بودن کولرگازی:

کم صدا بودن از ویژگی های کولر گازی خوب است. کولرهای گازی که دارای پنل داخلی هستند بی صدا نیستند، بیشترین صدای تولید شده در این تجهیزات مربوط به حرکت کمپرسور آنها است.

معمولا اسپلیت ها با کمپرسور پیستونی بیشترین صدا را دارند و نوع کمپرسور اسکرال کمترین سر و صدا را ایجاد میکند. اگر به سر و صدای کولر گازی حساس هستید، این نکته را با کارشناسان فروش انتخاب کلیک در میان بگذارید تا بهترین گزینه را برای انتخاب کولر گازی مناسب به شما معرفی کنند.

از ویژگی کولر گازی خوب میزان صدای پایین آن است که مقدار آن در دفترچه راهنمای آن تحت عنوان دسی بل (db) عنوان شده است. هرچه میزان این عدد کمتر باشد قاعدتا میزان صدای تولیدی آن نیز کمتر خواهد بود. کولر های گازی با صدای خروجی پایین تراز ۵۰ دسی بل را می توان جزو کولر های گازی تقریباً بی صدا نام برد.

 

نگهداری و تمیز کردن آسان:

همه کولرهای گازی یک قطعه خارجی نیز دارند که در بیرون از محیط و معمولا پشت پنجره ها قرار می گیرد. این قطعه خارجی از طریق لوله کشی به کولر گازی متصل میشود. هنگام انتخاب محل مناسب برای نصب کولر، این دسترسی آسان را در نظر داشته باشید.

برای نگهداری بهتر و پیشگیری از هزینه های تعمیرات، بهتر است از سایه بان برای کولر گازی استفاده شود. همچنین کولرهای گازی دارای فیلترهای تصفیه هوا هستند که پس از مدتی نیاز به تعویض و یا تمیز شدن دارند. دسترسی آسان به فیلترها از ویژگی های کولر گازی خوب است.

امکانات ویژه و میزان پرتاب باد:

خصوصیات دیگری مانند قدرت پرتاب باد بالا، داشتن هوش مصنوعی و ریموت کنترل کاربردی و ساده در کولر گازی اسپلیت ها از فاکتورها و ویژگی های کولر گازی خوب و با کیفیت به شمار می رود که در انتخاب کولر گازی بسیار تاثیر گذار است.

به طور مثال می گویند پرتاب باد این کولر گازی 15 متر است. به طور خیلی ساده این جمله بدین معنی است که این کولر گازی تا فاصله 15 متری را می تواند باد خنک را انتقال دهد. هوش مصنوعی آپشن هایی مانند تمرکز باد در نقاطی که انسان در آن جا می باشد از جمله ویژگی های هوش مصنوعی این کولر گازی ها می باشد.

 

خدمات پس از فروش مناسب:

این نکته بسیار حایز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد. تعداد مراکز نصب و سرویس کولر گازی مزیت محسوب می شود. باید مارکی انتخاب شود که مراکز خدمت رسانی بیشتر و فعال تری دارد.

داشتن دفترچه راهنمای فارسی و CD راهنمای استفاده از کولر گازی و خدمات دوره ای رایگان، می تواند از ویژگی های کولر گازی خوب و مناسب باشد.

امکان دارد که شما کولری با قیمت پایین تر خریداری کنید اما برای تعمیرات و تعویض قطعات آن، بیشتر از مارک های مشابه متحمل هزینه شوید. پس یک کولر گازی مناسب خریداری کنید که نمایندگی آن تضمین تهیه قطعات اصلی آن را عهده دار باشد.

کدام برند کولر گازی در ایران بهتر هستند؟

از برجسته ترین و بهترین برندهای کولر های گازی می توان به ال جی ، سامسونگ ، جنرال ، اجنرال ، میدیا ، های ، تراست ، دوو، اسنوا اشاره کرد.

خرید یک کولر گازی معتبر و شناخته شده نیمی از ریسک خرید شما را می کاهد و موجب می شود خیال شما از بابت اصالت و کیفیت کالا راحت باشد. از جهتی دیگر داشتن نمایندگی های مجاز و معتبر در سراسر کشور، معیار مهمی در خرید کالاست و به خصوص در زمینه محصولاتی که نیاز به تعمیر و نگهداری و سرویس و نصب دارند این مسئله بیشتر مطرح می شود. وب سایت انتخاب کلیک توصیه می کند تا حد امکان از مراکز معتبر و شناخته شده اقدام به خرید کولر گازی خود نمایید..

  • ۹۹/۰۵/۰۸
  • علی صابری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی